bECOME mY fOLLOWER

dAily iNspiration..

dAily iNspiration..

"if i find 10000 ways something won't work, i haven't failed. i am not discouraged, because every wrong attempt discarded is another step forward"
-Thomas A. Edison-

iklan

Sunday 27 March 2011

"Taman Tasik Titiwangsa" - xtvt that can be done here

Taman Tasik Titiwangsa SignBoard


Kalo korang duk KL ni mesti korang tahu kan taman tasik titiwangsa..kalo x pnah dtg pun mesti penah dgr kan =)

View of Taman Tasik Titiwangsa

 Taman Tasik Titiwangsa merupakan salah satu taman reakrasi yang popular di Kuala Lumpur. Keindahan landscap serta kemudahan yang lengkap menjadikannya pilihan utama warga kota untuk menjalankan aktiviti riadah bersama keluarga . Disamping itu juga, ada yang menjadikan Taman Tasik Titiwangsa ini sebagai lokasi majlis perkahwinan.

Xtvt-xtvt yang boleh dilakukan disini terutamanya time weekend

1-Berjogging- sesuai untuk sapa-sapa yang nak bakar lemak.Boleh tahan jugak jauh trek dia.Kalo korang bleh pusing satu tasik tu dah kira power la 2. Kalo untuk kaki joging tempat ni kurang mencabar skit la sebab jalan dia flat je..





2-Berbasikal- Untuk yang minat berbasikal,kat sini pun xtvt tu bleh dibuat.Xpi susah skit la sbb kawasan untuk berbasikal tu sempit skit.




3-Menaiki kereta kuda-xtvt ni yg jarang ada kat tempat lain.Kat sini diorg ada sediakan satu tempat khas untuk naik kereta kuda ni.Kalo org yang handle kereta kuda korang tu sporting, korang bleh tunggang sendiri kereta kuda tu.


4-Berpicnic bersama keluarga-Rata-rata yg dtg sini mmg tujuan diorg nak jalan2 bersama keluarga masing-masing.Mmg tempat yg sesuai ditambah view yg menarik.Kat sini ada playground jugak untuk kanak-kanak.




5-Kanu polo-bagi yang mengemari xtvt sukan air, kat sini terdapat kemudahan untuk main kanu polo.So korang bleh la nak lpaskan gian main kanu polo =)



Kemudahan-kemudahan yg terdapat di sini

tandas awam

surau

gerai makan

lokasi untuk bersanding



sea ride


kompleks sukan



2 comments:

  1. Good info..aku yang duduk KL dekat 5 tahun pn tak tahu tasek titiwangsa di duk katne..hahaha

    ReplyDelete
  2. kat belakang istana budaya je tesik titiwangsa ni...dkat lpas bulatan pahang.Dtg la mmg nice place with good view

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...